شرایط ثبت دامنه IO.

به این مقاله چند ستاره میدی؟
0 / 5 امتیاز: 0 رای 0

امتیاز شما به این مطلب:

فهرست عناوین :

شرایط ثبت دامنه IO.

در علم کامپیوتر به صورت کلی io مخفف عبارت input/output به معنای ورودی و خروجی است به همین علت است که این دامنه می‌تواند برای کسب و کارهایی که در حوزه فناوری‌های مختلف فعالیت دارند مفید باشد. دامنه io بیشتر برای پروژه‌های متن باز، رابط‌های برنامه نویسی یا همان  APIها، شرکت‌های نوپا، بازی‌های ویدئویی و سایر خدمات آنلاین استفاده می‌شود.

دامنه io یک دامنه بسیار جدید و در عین حال محبوب است که متعلق به منطقه اقیانوس هند و بریتانیا است. این دامنه توسط دفتر کامپیوتر اینترنتی (Internet Computer Bureau) که یک شرکت ثبت دامنه مستقر در انگلستان است اداره و مدیریت می‌شود.

افراد به صورت شخصی و یا شرکتی می‌توانند اقدام به ثبت این دامنه کنند. متقاضیانی که قصد ثبت این دامنه را دارند نیازی ندارند که حتما در منطقه اقیانوس هند و انگلستان حضور داشته باشند.

برخی از دامنه‌ها را نمی‌توانید در io انتخاب کنید. دامنه‌هایی که به هر منظور جنسی، مستهجن و یا مخالف با قوانین هر کشوری به ثبت رسیده‌اند توسط NICio می‌توانند غیر فعال شوند.

این پسوند توسط Afilias ارائه می شود. Afilias قوانین تحریم آمریکا را به شدت رعایت می کند و ایران را تحریم کرده است، به همین دلیل در هنگام ثبت دامنه لازم است از اطلاعات غیر ایرانی استفاده شود ؛ همچنین امکان دارد محتوای سایت ایرانی  و IP سایت ایرانی  باعث شناسایی شدن آن شود.

مقررات دامنه‌های IO.

مدت زمان ثبت و تمدید دامنه بین 1 تا 10 سال است.

تمامی افراد می‌توانند اقدام به ثبت این دامنه کنند.

نام دامنه باید حداقل ۳ کارکتر و حداکثر ۶۳ کارکتر باشد.

قابلیت Backorders در این دامنه پشتیبانی نمی‌شود.

به این مقاله چند ستاره میدی؟
0 / 5 امتیاز: 0 رای 0

امتیاز شما به این مطلب:

مطلب بالا را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *