شرایط ثبت دامنه .INFO

به این مقاله چند ستاره میدی؟
0 / 5 امتیاز: 0 رای 0

امتیاز شما به این مطلب:

فهرست عناوین :

دامنه‌ی INFO. یکی از دامنه‌های سطح بالای عمومی نسل دوم اینترنت است و جزو مجموعه دامنه‌هایی بود که به قصد کاهش بار COM. و باز کردن راه برای ثبت دامنه های جدید با اسامی ساده‌تر برای متقاضیان از سال ۲۰۰۱ معرفی گردید.

نام INFO کوتاه شده‌ی کلمه‌ی «Information» است و نشان می‌دهد که وب‌سایت‌های ایجاد شده با این دامنه حاوی اطلاعات مفید شخصی، عمومی، خبری یا تخصصی هستند. با این حال ثبت دامنه INFO کاملاً آزاد است و هیچ اجبار یا توصیه‌ای درباره‌ی محتوای سایت‌ها وجود ندارد.

هر کسی و از هر جایی و برای هر نوع سایتی می‌تواند دامنه‌ی INFO ثبت کند و محدودیتی از لحاظ محل سکونت یا نوع استفاده برای ثبت دامنه INFO وجود ندارد.

این پسوند توسط Afilias اداره می شود. Afilias قوانین تحریم آمریکا را به شدت رعایت می کند و کشور ایران را تحریم کرده است. به همین دلیل در هنگام ثبت دامنه لازم است از اطلاعات غیر ایرانی استفاده شود و بعد از سفارش دامنه Privacy Protection نیز فعال گردد؛ همچنین امکان دارد محتوای سایت ایرانی و IP سایت ایرانی باعث شناسایی شدن آن شود. 

مقررات دامنه‌های INFO.

– نام دامنه می‌تواند ۳ تا ۶۳ کاراکتر باشد.

– پس از انقضای دامنه مالک پیشین می‌تواند تا ۲۰ روز برای تمدید دامنه‌اش اقدام کند (با این حال جهت اطلاع از زمان دقیق این دوره با بخش پشتیبانی تماس بگیرید). پس از این زمان دامنه به مدت ۳۰ روز قفل است. در این مدت مالک پیشین می‌تواند با پرداخت جریمه‌ی قابل ملاحظه برای پس گرفتن دامنه‌اش اقدام کند. ۵ روز پس از پایان این دوره؛ دامنه برای ثبت عمومی آزاد می‌گردد.

– دامنه‌ی INFO از همه‌ی کاراکترهای بین‌المللی پشتیبانی می‌کند.

– این دامنه از ۱ تا ۱۰ سال از تاریخ جاری تمدید اعتبار می‌شود.

– امکان تغییر نام دامنه INFO پس از ثبت وجود ندارد.

 

به این مقاله چند ستاره میدی؟
0 / 5 امتیاز: 0 رای 0

امتیاز شما به این مطلب:

مطلب بالا را با دوستان خود به اشتراک بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *